Kevesebben vesznek mobilt Európában
Megérezték a mobilgyártók a globális gazdaság lassulását, Nyugat-Európában ugyanis 2008 első negyedévében 16 százalékkal kevesebb mobil fogyott, mint a múlt év az első negyedévében. A kontinensen 2001 óta most először csökkent a mobilgyártók forgalma. Azok az európai vásárlók, akik mégis vettek új mobilt, inkább középkategóriás modelleket választottak, nem a legdrágábbakat, írja a Gartner piackutató cég adataira hivatkozva az International Herald Tribune. Persze mindeközben a feltörekvő piacokon nőtt a kereslet, Ázsiában, Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 14 százalékkal nőttek az eladások, és még Észak-Amerika is csekély 2,4 százalékos növekedést tudott felmutatni.
A piac átalakulásának legnagyobb győztese a Nokia, amelynek a globális piaci részesedése a tavalyi 35,5 százalékról 2008 első negyedévére 39,1 százalékra nőtt. A finn gyártó azt tudta kihasználni, hogy nagyon sokféle terméke van. A Samsung 12,4 százalékról 14,4 százalékra erősödött, a Motorola részesedése 18,4 százalékról 10,2 százalékra zuhant, Az LG pedig 8 százalékon áll a tavalyi 6,2 után. A Sony Ericsson részesedése 7,5 százalék.
Rovataink a Facebookon