Nem találják a mobiljátékokat
Nem újkeletű probléma, de múlt héten a londoni Mobile Gaming Forumon ismét előkerült: a mobiljátékot gyártó cégek nem tudják elérni a vásárlókat. A MocoNews beszámolója szerint a konferencián négy felhasználó beszélt a mobiljátékkal kapcsolatos élményeiről: az Xbox és pc platformokon hardcore játékos alig találkozott mobiljátékot népszerűsítő reklámokat, az alkalmi játékos pedig egyáltalán nem látott ilyen hirdetéseket, az őt érdeklő játékokra véletlenül talált rá, a szolgáltatójának a portálján. A két gyakorlott mobiljátékos persze ismerte a játékokkal foglalkozó portálokat és blogokat.
Az M:Metrics adatai szerint a mobiljátékok 85 százakékát az operátorok portáljain és játékportálokon adják el, magyarán a játékipar nem áll meg a saját lábán.
Erről a problémáról beszélgettem a Gameloft magyarországi képviselőjével még tavaly, aki lehetséges megoldásokat is felvázolt. Egyrészt ügyes húzásnak ígérkezik a játékba épített reklám, amikor egy már megvett játékból elérhető más játékok demója is (pl. klikkre megnyílik a forgalmazó weboldala). Emellett fontos lenne, hogy a szolgáltatók is próbáljanak több játékot, demót, játékportálra mutató linket felölteni az általuk forgalmazott mobilokra. Vásárlás után ugyanis mindenki végignézi a mobilját, így már akkor megtudhatja, hogy hol vehet majd játékokat. Elméletileg erre jó a Nokia mobilokon a letöltés menüpont, amellyel rengeteg plusz alkalmazás elérhető, és erre lesz jó az N-Gage platform, ha egyszer végre megjelenik.
Az M:Metrics adatai szerint a mobiljátékok 85 százakékát az operátorok portáljain és játékportálokon adják el, magyarán a játékipar nem áll meg a saját lábán.
Erről a problémáról beszélgettem a Gameloft magyarországi képviselőjével még tavaly, aki lehetséges megoldásokat is felvázolt. Egyrészt ügyes húzásnak ígérkezik a játékba épített reklám, amikor egy már megvett játékból elérhető más játékok demója is (pl. klikkre megnyílik a forgalmazó weboldala). Emellett fontos lenne, hogy a szolgáltatók is próbáljanak több játékot, demót, játékportálra mutató linket felölteni az általuk forgalmazott mobilokra. Vásárlás után ugyanis mindenki végignézi a mobilját, így már akkor megtudhatja, hogy hol vehet majd játékokat. Elméletileg erre jó a Nokia mobilokon a letöltés menüpont, amellyel rengeteg plusz alkalmazás elérhető, és erre lesz jó az N-Gage platform, ha egyszer végre megjelenik.
Rovataink a Facebookon