Kétmillió eurót bukott a Sony Ericsson
Kétmillió eurós üzemi veszteséget szenvedett a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó a második negyedben, és az év további részére is kemény piaci körülményeket vár. A veszteség elsősorban a drágább mobiltelefonok tartósan gyenge értékesítése és a növekvő verseny következménye, írta az MTI. A cég adózott eredménye 6 millió euróra fogyatkozott az előző negyedévi 133 millióról és az egy évvel korábbi 220 millió euróhoz képest. A második negyedben a Sony Ericsson 24,4 millió telefont szállított ki, 2 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Az első negyedben még sikerült kissé növelni az eladott készülékek számát az egy évvel korábbihoz képest, de már csak éppen 2 százalékkal, és az eladás a szezonálisan indokolhatónál is jobban elmaradt a tavalyi utolsó negyedévi 30,8 milliótól. Ugyanakkor a cég világpiaci részesedése 8 százalékra emelkedett az első negyedbeli 7,5 százalékról. Ezzel a Nokia, a Motorola, a Samsung, és az LG Electronics Inc. után az ötödik helyen áll.
Tavaly óta a Sony Ericsson igyekszik növelni jelenlétét az új, felzárkózó piacokon, és csökkenteni hagyományos ráutaltságát a telített európai piacra. Az idén azonban a jelek szerint ez a stratégia sem ellensúlyozza az általános világgazdasági lassulás következményeit. Egy Sony Ericsson mobiltelefon átlagos listaára a negyedben 116 euróra esett az első negyedbeli 121 euróról és az egy évvel korábbi 125 euróról. (mti)
Rovataink a Facebookon