Spóravadászat a mobilon
További Cellanapló cikkek
Az év játékaként beharangozott Spore már a boltokban van, és a számítógépes verzió után nem sokkal a mobilos is megjelent. A játéknak persze csak a töredékét ültették át a kis kijelzőkre, a mobilokon például nem rohangálnak két lábon járó péniszek és más torzszülöttek. Kizárólag a fejlesztők által létrehozott egyszerű lényekkel kell megküzdeni a túlélésért
Először egy Nokia 5320 XpressMusic készüléken teszteltem, és nagyjából másfél nap alatt végigjátszottam, azaz a Spore megfelel a mobiljátékokkal szembeni elvárásoknak. Egyszerű grafikája ellenére tetszett, legalább annyira szórakoztató volt, mint az online játékok.
Az első pályák csak bemutatták a játékot, például kiderült, hogy kisebb lényeket kell elfogyasztani ahhoz, hogy a saját lényem növekedni kezdjen, és javuljon az egészségi állapota, amelyet öt kis szívecske jelez a jobb felső sarokban. Mindegyik pálya akkor ér véget, amikor a kijelző tetején lévő DNS-spirál megtelik, és ehhez elég sokat kell zabálni.
Ahogy növekedett a lényem, úgy tudott egyre nagyobb ellenfeleket lenyelni, így az ellenségek hamar zsákmánnyá váltak. Az egyik legszemetebb ellenfél a jobb oldali képen látható piros tengeri sün, amely csak behúzott tüskével fogyasztható, kitolt tüskékkel nagyot sebez. A megsebzett lényemnek pedig a mérete is csökkent, így a zsákmányok ismét ellenséggé váltak.
Időnként sikerül nagyobbat előrelépni az evolúciós folyamatban, ilyenkor két pálya közt lehetőség van a lény átszerkesztésére. Sajnos nincs túl sok lehetőség, megváltoztatható a szín, a mintázat, de fej-tor-potroh hármas felosztása állandó. Fejleszthető a lény érzékszerve (szemek, csápok), támadó szerve (tüskék, száj), védekező képessége (tüskék, páncél), illetve a mozgása (ostor).
Második lépésként az iPhone szoftverboltjában is megvettem a Spore Originst, nyolc euróért. A játék menete nagyjából ugyanaz, mint a Nokián, csak éppen a grafika nem a C64-et, hanem inkább a Sony PSP konzolt idézte fel bennem. Fontos különbség, hogy amíg a Nokián (és a PSP-n is) gombokkal kell irányítani a játékokat, addig az iPhone-on kizárólag a készülék dőlésszögének a változtatásával lehet mozgatni a lényt. Az iPhone-nal nem érdemes metrón ülve játszani, mert könnyen lefejelhetjük az előttünk állót.
Sajnos az Electronic Arts nem gondolt arra, hogy az iPhone kijelzője magától elhalványul, ha energiatakarékossági okokból így állítja be a felhasználó. Emiatt játék közben többször a kijelzőre kellett böknöm a legnagyobb csaták hevében, ami eléggé idegesítő volt, emiatt ugyanis sokszor elhullott a lényem. A Spore miatt csak nem kezdek a rendszerbeállítások közt turkálni, az EA-nek muszáj lesz megoldást találnia. Ettől eltekintve azonban az iPhone klasszisokkal jobb játékélményt biztosított, mint a Nokia, vagy bármilyen más mobil, amin eddig játszottam.
Rovataink a Facebookon